بله. پا ، قلب دوم است

ونس در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. قیمت این کفشها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد. ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به آن ها این فرصت را میداد که با ایجاد ویژگیهای مکمل در این دو برند ، به بازار گستردهتری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوعتری را به بازار داشته باشند ، تا سال ۱۹۹۵ برند ریبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگترین فروشندگان کفشهای ورزشی قرار گرفت. آنها در سال ۲۰۰۰ کفش “نایک شاکس” را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد.

بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر ، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفشهای ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. در سال ۱۹۹۵ هزینههای عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینهها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پارهای از هزینههای مسابقات است. در ادامه بیشتر صحبت میکنیم. نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در سال ۱۹۱۱ برادران فیلا در شهر کوچکی در شمال ایتالیا یک کارخانه تولید پارچه با کیفیت بالا و لوکس برای مردم محلی راه اندازی کردند. برند نایک (اصل کلمه نایکی می باشد که در ایران تلفظ رایج همان نایک است)که قبلاً بنام محصولات ورزشی روبان آبی (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده می شد ، در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد.

کفش مردانه سه کاربرد عمده دارد: یکی برای پوشیدن سر کار، دیگری برای پوشیدن در مجالس و مهمانیها و آخرین دسته کفش ورزشی برای انجام بدنسازی، دویدن و غیره. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. در سال ۱۹۴۲ کمپانی فیلا با شرکت Fratelli Fila ادغام شد و تا ۱۹۷۲ موفقیت های زیادی بدست آورد به گونه ای که در این سال درآمد آن به بیش از ده میلیارد لیره رسید و بیش از ۲۵۰ کارمند داشت. در شش ماه اول سال ۱۹۹۳ ، فروش کفشهای بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایهگذاری شد. این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود.

این میکروپروسسور با توانایی محاسبه بیش از ۵ میلیون فرمول ریاضی در ثانیه ، اولین کفشی را خلق کرد که به راحتی میتواند شرایط استفادهکننده را در نظر بگیرد و فرم کفش را براساس نیاز تغییر دهد. تمام برندهای مطرح شده آنقدر معروف و با کیفیت هستند که اگر هزینه ای بالاتر از حد نرمال بپردازید می توانید کفشی را بخرید که یک عمر برای شما کار می کند و آنقدر راحت و نرم هستند که هنگام پیاده روی و ورزش ، احساس خستگی و درد عضلانی نخواهید کرد. ویژگی منحصر به فرد مموری فوم این است که مطابق پای شما شکل و فرم میگیرد ، به نحوی که پس از چند قدم راه رفتن کاملا قالب پا شده و گودی کف پا را پر می کند و از وارد شدن فشار به پاها و کمر جلوگیری می کند بطوریکه گویی کفشی در پا ندارید و روی هوا راه می روید.